حملات شیمیایی انجام شده در سوریه
واهاب تبریزلی واهاب تبریزلی

تحلیل "کرد محور" و مغرضانه اپوزیسیون -

علیرغم استثناهای کمی که وجود دارد ، اپوزسیون ترک و فارس جمهوری اسلامی ایران ، بدون این که سند و مدرک محکمه پسند و معقولی ارائه دهند با قاطعیت تمام به این نتیجه رسیده اند که حملات شیمیایی انجام شده در سوریه کار رژیم اسد بوده و القاعده ای ها و دیگرانی مثل آمریکا و اسرائیل که تنها سود برندگان از این حوادث جنایت بار هستند ، در این جنایت ابدا شرکت ندارند و بنابراین تلاش های آمریکا در راستای جلب رغبت کشورها و افکار عمومی جهانی در حمله مرگبار به سوریه ، نه تنها پر بیراهه نیست که علاج کار تمام دردمندان جهان نیز هست که از این شیوه وحشتناک رنج برده و قربانی شده اند .

آیا این هموطنان از خود پرسیده اند که در موقعیتی که کمک مردم شناخت پیدا کرده از ماهیت قضیه سوریه که اینک همراه ارتش سوریه در پی بازنگری مناطق مترصفی القاعده ای ها و النصره ها بوده و ضربات آن ها سبب انشعابات مهلکی در اپوزسیون ضد مردمی حی و حاضر سوریه شده ، چرا باید رژیم اسد دست به کاری بزند که صرفا و صرفا بر علیه خودش و در خدمت حمله بیگانگان و تجزیه شدن کشورش باشد ؟ کدام عقل سلیم این ادعا را می تواند قبول داشته ؟

 با وجود این که هیچ منبع مستقل و بی طرفی تاید نکرده است که حملات شیمیایی و ضد انسانی اخیر و گذشته کار حکومت سوریه بوده و حتی در مواردی عکس آن هم توسط مراجع بین المللی اعلام شده ( که این یکی بازتاب چندانی در رسانه های دموکرات ماب ؟! صدای آمریکا ، بی بی سی ، و شرکای ایرانی و غیره ایرانی اش نیافته و این اپوزیسیون مورد اشاره ما هم کمترین التفاتی بدان نداشته اند).

اما سایت "آراز نیوز" در یک غیب گویی عجیب و غریب ادعا کرده که : " استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی بر علیه مخالفان خود سبب گشته است که احتمال حمله نظامی بدین کشور حالتی جدی به خود بگیرد . به گونه ای که فضای دیپلماسی بسیاری از کشورهای جهان در چند روز اخیر بر این نکته متمرکز گشته است . دولت های بزرگی همچون آمریکا و بریتانیا پیش از این ، استفاده از سلاح های شیمیایی را خط قرمز خود بیان نموده اند و اکنون که دلایل مستحکمی بر استفاده دولت بشار اسد از این سلاح ها وجود دارد ، همگان منتظر تحولات روز های آتی هستند" ...

این تحلیل "آرازنیوز"  که عنوان "تحولات سوریه ؛ ترک ها و کرد های سوریه" نام دارد ، با اعلام درستی ادعاهای به شدت مشکوک آمریکا ، انگلیس و دولت سوسیالیست فرانسه (چشممان از این بابت روشن !) و با حتمی دانستن حملات آمریکا و سرنگونی بشار اسد به استنتاج هایی در مورد این که آیا  کردها یا ترک ها در این کشور به حاکمیت می رسند یا نه ، نتیجه گیری کرده است که با توجه به توازن نیروهای موجود و تنبلی ترک ها و ... ، این کردها هستند که پیروز میدان مناقشه شده و سر ترک ها بی کلاه خواهد ماند !

اغلب این نوع تحلیل ها "کرد محور" هستند و شما خواننده با خواندن آن ها به این نتیجه می رسی که "ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا کرد ها در منطقه به قدرت برسند ! .

تحلیل هایی که به استناد بر طرح خاورمیانه بزرگ که گویا در آن "کردها" نقش محوری خواهند داشت ، این عیب بزرگ و احیانا خیانت کم و بیش قابل ملاحظه ای را دارند که به موجب آن ، نقش اسرائیل به عنوان بازوی مسلح آمریکا در منطقه به فراموشی سپرده می شود که مردم در خواب غفلت بمانند و ندانند که دشمن اصلی همه آن ها در این طرح خاورمیانه بزرگ ، نه "کاک" ها که سلطه گران آمریکا است که این یکی می خواهد با مباشرت اسرائیلی که در آن موقع حریق قدرتمندی در منطقه ندارد ، وضع را برای اشراف بیشتر بر منابع انرژی منطقه و محاصره و اشغال روسیه (به خاطر منابع انرژی سرشار) و چین (به دلیل بازار فروش یک نیم میلیاردی اش ) سرو سامان دهد .

با این وصف دو گزینه و سوال در این مورد قابل توجه است :

1-      دوستان و هم وطنان تحلیلگر مورد اشاره ما از موضوع بی اطلاعند که باید به حالشان تاسف خورد و مشفقانه به آن ها توصیه کرد که بیشتر مطالعه کنند .

2-      بر آن چه که در مخلیه بیمار و ذهن طماع سلطه گران می گذرد آگاهند و تنها می خواهند سهمی از باد آورده های حوادث ببرند و چون از نظر خود از کردها عقب مانده و نمی برند ، آرزو دارند که اوضاع به گونه ای پیش می رود که اسرائیل به عنوان ژاندارم آمریکا در خاورمیانه بزرگ ، ترک ها را هم به حساب بیاورند و این قدر نا لوطی نباشند.

کسانی که ادعا و افتخار امپراطوری های جهان گستر ترک را دارند آنقدر بدبخت شده اند که کاسه دریوزگی را به طرف اسرائیل می گیرند تا از خرده ریزهای کاسه های پر شده کردها (تو بخوان اقلیت کرد ماکیاولیست و نه اکثریت مردم زحمت کش و همسایه کرد) چیزی هم به این کاسه دراز شده آن ها بریزند .

علیرغم تمامی مسائل ، بشریت مترقی و اپوزسیون ترک و فارس جمهوری اسلامی ایران که فکر می کنند هنوز چنته ای از استقلال خواهی ، عدالت طلبی و دموکراسی دوستی واقعی دارند ، بدون توجه به این که رژیم بشار اسد در سرکوب اولیه جنبش واقعی مردم دچار یک اشتباه استراتژی بزرگ شد ( این اشتباه ابدا نباید به قیمت نابودی زیر ساخت ها و کشتار بارها بیشتر مردم سوریه گردد ) با تمام نیرو فریاد بزنند که : دست های جنایتکارانه زیاده خواهان آمریکایی و اروپایی از سر ملت سوریه کوتاه و یانکی به خانه ات برگردد.






September 22nd, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی